Thursday 19 April 2012

The power of..?

Ibland blir jag förvånad över hur lite man kan få gjort under en hel dag..
Och då pratar jag inte om när man sitter och kollar på tv hela dagen, utan när man faktiskt gör saker och det blir ändå inget gjort.
Men det konstigaste av allt är de förunderliga dagarna då allting blir avbockat från den väldigt tidsoptimistiska listan. Man vaknar med lika mycket energi och lägger sig lika utslagen på kvällen med allt eller inget utfört. Jag undrar hur det kan vara så.. Handlar det om din egna inställning? och om hur andra är runtomkring dig?Jag tror egentligen att det är så. Men det känns ändå ibland som att hur mycket både jag och andra vill så blir ändå inte  tvätten vikt.

3 comments:

  1. Ja, det var ett intressant spörsmål;) Förhoppningsvis har man vissa dagar påbörjat en massa som avslutas o avbockas andra "bättre" dagar. Bra med bäde lång- och kortsiktiga mål så ser man lite var man faktiskt befinner sig! Jag t ex ska bli klar på riktigt med lilla mannen o blomman denna månad - men inte ser man det idag... Bara anar att det är på G. Inuti huvudet;D

    ReplyDelete
  2. HAha, jag vet preciiiis vad du menar. Men kors i taket så blev faktiskt min tvätt vikt i tisdags, just som planerat...

    ReplyDelete
  3. Hmmm, kul och se Dig här Emily, jag tror att någon av kommentatorerna här är ganska realistisk, och någon minsann skryter lite :-) själv får jag oftast inte mycket gjort, men det brukar lösa sig i slutändan ändå...

    ReplyDelete